حتي نوزادان اگر قيمت مناسبي داشته باشند با پسر بد "تجارت مي کنند". حداقل اين همان چيزي است که يک روانشناسي روانشناسان در يک آزمايشگاه از کودکان خردسال 12 ماه پيدا کرده اند.
محقق مطالعه ، اربر تاسيمي ، دانشجوي فارغ التحصيل رشته روانشناسي دانشگاه ييل گفت: "اين يک مطالعه است که من دوست دارم آن را معامله بنامم."
روانشناس تاسيمي و ييل ، ??کارن وين وين علاقه داشتند سن خود را پيدا کنند که در آن بچه ها از انجام کارهاي غيرقانوني جلوگيري مي کنند ، حتي اگر اين به هزينه خود بچه ها باشد. آنها مي دانستند که "بچه هاي بزرگتر" (7 سال و بالاتر) بر انگيزه هاي اخلاقي اولويت خود را دارند. با اين حال ، به نظر مي رسيد که کودکان کوچکتر در مطالعات گذشته رتبه برتر را به منافع مادي خود داده اند. تاسيمي و وين در ماه مارس در ژورنال Cognition نوشتند که اين مطالعات نشان مي دهد "چگونه مي توان منافع خود را در ديگران توسعه داد".
بنابراين تاسيمي و وين تصميم گرفتند به اين معضل اخلاقي در كودكان در دو طرف قطع آن سن بپردازند. [اين باور نکردني است! 9 توانايي هاي کودک مغز
محققان در آزمايشات خود ، در ارائه کوچکتر و بزرگتر به شرکت کنندگان کمي انتخاب کردند. بيشتر اوقات ، بچه ها بدون توجه به سنشان ، جايزه بزرگتر را ترجيح مي دادند.
اما هميشه اينطور نبود.
وقتي که اهدا کننده جوايز بهتر "بد" بود ، شرکت کنندگان جايزه کمتري را از نيکوکار گرفتند. به عنوان مثال ، براي دور شدن از همه اينها. هنگامي که تفاوت بين برچسبها متوسط ??است - مثلاً ، دو برچسب در مقابل يکي - جوانهاي جوان احتمالاً گزينه هاي خوبي را انتخاب مي کنند و براي پاداش کوچکتر حل مي شدند. اما اوضاع جالب بود وقتي که ميهني 16 برچسب را در مقابل يک پسر خوب ارائه داد: اين درحالي است که 67 درصد از شرکت کنندگان "فروخته شده" به طريقي ، وجهي به استيکرها مي دهند.
به نظر مي رسيد حتي نوزادان 12 و 13 ماهه قيمت خود را دارند. محققان اين نوزادان را هم عروسک خوب و هم يک عروسک خوب ارائه دادند. (ميانگين عروسکها به جاي اينکه بخواهند بسته شود ، از جعبه اسباب بازي ديگري کمک نمي کند.) در يک تکرار آزمايش ، بيش از 80 درصد از نوزادان براي يک ترقه از عروسک هاي مفيد در مقابل دو ناخوشايند ساکن شدند. يکي. مجدداً ، آزمايش كنندگان با استفاده از سكوي حيرت انگيز صعود كردند و مي دانم كه ميانگين عروسك در مقايسه با كراكتر يك عروسك خوب ، هشت ترك ارائه مي دهد. نوزادان بيش از هشت کراکر مصرف مي کردند - 11 از 16 نوزاد در اين گروه ميان وعده هاي بزرگتر را انتخاب کردند.
تاسيمي در بيانيه اي گفت: "وقتي من در مورد اين يافته ها به مردم مي گويم ، آنها اغلب شوخي مي کنند که آنها نوزاد و کودک هستند ، اما فکر مي کنم پيام کمتر بدبينانه است." "حتي در اوايل ما ، ما مايل به پرداخت هزينه هاي شخصي براي جلوگيري از ظالمان به نفع افراد نيکوکار هستيم."
ما را دنبال کنيدlivescience ، Facebook و Google+. مقاله اصلي در زمينه علوم زنده.
درباره این سایت